Ridiche roșie

Ridichile roșii – o comoară a primăverii pentru organismul tău

Ridiche roșie

Ridichile roșii sunt apreciate pentru că au cantități mari vitamina C, acid folic și potasiu fiind folosite pentru conținutul bogat în vitamina B6, fibre, riboflamina, magneziu, cupru, zinc, fier și calciu. Ridichea de luna conține antioxidanți si este un bun detoxifiant și întăritor al imunității.

Când apar primele legume verzi în piață, ești tentat să cumperi câteva ridichi roșii de luna. Aromate, picante și savuroase, ridichile sunt nelipsite la gustări, preparate aperitive sau salate proaspete. Nu vei găsi mereu tot anul ridichi proaspete de lună, de aceea e bine să profiți în această perioada. Sunt legume sănătoase și ieftine, iar contribuția lor la starea ta de sănătate te va convinge să le consumi proaspete. Nu au multe calorii, în schimb conțin fibre, vitamine și antioxidanți.

Valori nutriționale ridichi roșii (100g)

- Calorii: 16kcal
- Carbohidraţi (total): 3.4 g
- Fibre (total): 1.6 g
- Fructoză (inclusă în glucide): 0.71 g
- Glucide/Zaharuri (total):1.86 g
- Glucoză / dextroză (inclusă în glucide): 1.05 g
- Zaharoză Lipide / Grăsimi (total): 0.1 g
- Proteine: 0.68 g
- Colină (Vitamina B4): 6.5 mg
- Vitamina A, IU: 7IU
- Vitamina B1 / Tiamină: 0.012 mg
- Vitamina B2 / Riboflavină: 0.039 mg
- Vitamina B: 0.071 mg
- Vitamina K (Filochinonă - vit K1): 1.3 µg
- Vitamina C: 14.8 mg
- Vitamina B3 (vit. PP) / Niacină: 0.254 mg
- Vitamina B5 / Acid pantotenic: 0.165 mg
- Vitamina B9 / Acid folic, DFE: 25 µg

Beneficii ridichi roșii

Ridichile roșii sunt apreciate pentru efectele benefice asupra sănătății, putând fi consumate de oricine, în stare crudă, salate sau sub formă de suc.

Ridichea roșie este eficientă in tratamentul afecțiunilor stomacului

Ridichile de luna sunt sănătoase pentru stomac, reglează tranzitul intestinal și ajută la menținerea unei digestii bune datorită faptului că au fibre și previn constipația. De asemenea, cconsumul de ridichi tratează diverse afecțiuni ale stomacului (balonări , indigestii, ajută la refacerea florei intestinale).

Ridichea roșie este recomandată in diete

Conținutul caloric scăzut de numai 16 Kcal, face ridichea roșie de luna o vedetă a curelor de slăbire, fiind indicată în diferite diete. Ridichile au conţinut scăzut de grăsimi, colesterol şi calorii.
Dacă suferi de hipertensiune, ridichile roșii reglează tensiunea arterială, datorită conținutului lor bogat în potasiu.

Ridichea roșie previne guturaiul, gripa și infecțiile respiratorii. Are rezultate excelente și în tratarea asmului bronșic la copii. Ridichiile de luna conțin o cantitate considerabilă de vitamina C, fiind indicate pentru cei care au carențe de vitamine, previne scorbutul.

Sucul de ridiche ajuta la tratarea afecțiunilor hepatice si biliare

Dacă consumi des ridichi roșii, afecțiunile ficatului cunosc o ameliorare, reduce dezvoltarea pietrelor la rinichi și ajută la bună funcționare a vezicii biliare. Dacă nu vrei să le consumi ca atare, poți încerca un suc de ridichi. Consumate zilnic, ajută la tratamentul infecțiilor urinare. Hepatita este și ea ameliorată prin tratamentul cu ridichi de luna, ca și anumite afecțiuni ale pielii din cauze hepatice ( urticarie, prurit).

Ridichea roșie este un puternic antioxidant

Ridichile roșii conțin compuși fenolici care sunt substanțe bioactive cu efect antioxidant. Consumul de ridichi este benefic în tratamentul unor tumori și scade riscul de cancer. Ridichile, la fel ca și alte legume, ajută la hidratarea organismului pentru că au o mare cantitate de apă, circa 95% din greutatea lor. Dacă vrei să te hidratezi corect și să ai energie, atunci optează pentru ridichi roșii proaspete și savurează-le zilnic.

Contraindicații și efecte adverse ridichi roșii

Ridichile sunt contraindicate dacă suferi de anumite probleme digestive acute:gastrită, diaree, colită. Nu le consumă crude dacă ai intoleranță, însă poți încerca sucul de ridichi de luna sau le poți include în mâncăruri.

Cum poți consuma ridichi roșii?

Este simplu să consumi ridichile ca atare, împreună cu puțină sare sau într-o salată verde. Legumele verzi crude sunt sanatoase și își păstrează intacte vitaminele și mineralele, însă nu uită că poți prepara și diferite rețete cu ridichi.

Poți găti o supă de ridichi care se prepară foarte simplu: ridichile se taie în sferturi și se călesc în puțin unt. Într-o altă oală topești o lingură de unt peste care se presară două linguri de făină. Se amestecă până se face un sos și se adaugă un litru de supă de pui. Se pune și un păhărel cu smântână în amestec și și se combină aromele apoi se adaugă ridichile călite și se mixează totul. La sfârșit se sărează supă și se poate condimenta cu nucșoară.

O altă rețeta gustoasă fără multe calorii este salată japoneză. Ai nevoie de ridichi de lună care se taie rondele subțiri, se amestecă cu peste marinat tăiat feliuțe și se adaugă hrean și sos de soia. Poți încerca și o garnitură de ridichi fierte în apă cu puțin unt și piper.

Proprietăți benefice ridichi roșii

 bun detoxifiant pentru organism
 bogate în vitamina C
 scade riscul de cancer sau boli cardiovasculare
 combate retenţia de apă
Evaluează acest ingredient:
Generați un alt cod securizat=