Articole, sfaturi, idei de tratamente, remedii naturiste, sănătate

28 articole
Metode naturale pentru a creşte nivelul de testosteron

Metode naturale pentru a creşte nivelul de testosteron

Testosteronul este principalul hormon masculin, prezent atât în organismul bărbaților cât și al femeilor, responsabil pentru diferențele musculare dintre sexe. Deși vârsta are un impact puternic asupra nivelului de testosteron, stilul de viață şi alimentaţia sunt factorul cel mai important. Iată cum poţi creşte nivelul testosteronului în mod natural!

Topul alimentelor naturale bogate în iod

Topul alimentelor naturale bogate în iod

Iodul este un mineral important in sinteza hormonilor tiroidieni (tiroxina și triiodotironina).

Alimente care stimulează serotonina

Alimente care stimulează serotonina

Serotonina este un hormon foarte important, deoarece influențează radical starea de spirit a unei persoane. Acesta controlează, de asemenea, nivelul tensiunii arteriale. Serotonina este alcătuită dintr-un aminoacid – Triptofan. Triptofanul se obține din alimente, apoi este transportat la creier. În celulele creierului, Triptofanul este convertit în serotonină.

Miedul sau Hidromelul

Miedul sau Hidromelul

Miedul sau hidromelul, este cea mai veche băutură fermentată făcută din miere de albine și apă. Mai este cunoscut și ca „vinul de miere” sau „băutura împăraților”, iar cercetătorii au descoperit că în componența acestuia există în jur de 400 de substanțe nutritive care ajută la menținerea sănătății organismului. Unii îl consideră elixirul tinereții, leac împotriva îmbătrânirii, iar vikingii considerau că bând această băutură vor deveni nemuritori.

Grăsimi saturate, mononesaturate, polinesaturate, hidrogenate

Grăsimi saturate, mononesaturate, polinesaturate, hidrogenate

Aproape toate alimentele naturale conțin grăsimi, deoarece grăsimile sunt cel mai economic mod de a stoca energia, de a crește, a se dezvolta și a funcționa, folosit de plante și animale. Important este să știm cum să facem diferența între grăsimile benefice și cele cu efecte nocive asupra organismului.

Uleiuri de rozmarin și urzică făcute acasă

Uleiuri de rozmarin și urzică făcute acasă

Două uleiuri (rozmarin și urzică), ușor de făcut acasă, folosind ca și tehnica macerarea prin transfer. Tonice ideale pentru un păr sănătos și nu numai!

Top 10 alimente împotriva balonării

Top 10 alimente împotriva balonării

Balonarea apare atunci când tractul gastrointestinal se umple cu aer sau cu gaze. Majoritatea persoanelor descriu fenomenul de balonare ca pe o senzație de umflare abdominală și de sațietate excesivă. Cauza principală a balonării o constituie alimentele pe care le consumăm, multe dintre ele producând gaze la nivelul tractului gastrointestinal. Soluția constă într-o dietă sănătoasă.

Probiotice și prebiotice naturale

Probiotice și prebiotice naturale

Probioticele sunt culturi mixte sau individuale de microorganisme vii şi nepatogene, disponibile în alimente (în special produse lactate acide - iaurt, sana, kefir, brânzeturi) sau ca suplimente nutritive (tablete, capsule sau pudră). Probioticele din intestin sunt bacterii vii și fermenți buni care refac flora intestinală și îmbunătățesc activitatea sistemului digestiv, ajutând la buna funcționare a organismului.

Cele mai puternice antibiotice naturale

Cele mai puternice antibiotice naturale

Natura ne oferă o sursă bogată de ingrediente cu efecte antibiotice, antivirale și antimicrobiene care s-au dovedit a fi eficiente în combaterea multor tipuri de bacterii dăunătoare pentru sănătate. Acestea sunt deosebit de puternice cu efecte rapide și fără reacții adverse.

Top 10 alimente energizante și tonice naturale

Top 10 alimente energizante și tonice naturale

Există numeroase alimente cu acțiune energizantă, care incluse în dieta zilnică îmbunătățesc randamentul organismului, refac tonusul fizic și psihic, înlătură starea de oboseală, cresc performanțele mentale. Mai jos se regăsește un top 10 al celor mai bune astfel de alimente.

Top 10 alimente bogate în proteine

Top 10 alimente bogate în proteine

Proteinele reprezintă elementele cele mai importante pentru organe, mușchi, piele și hormoni. Corpul tău are nevoie de ele pentru a întreține și repara țesuturile prezente în corp. Încearcă să introduci în mesele zilnice alimente bogate în proteine și descoperă avantajele pe care acestea ți le oferă!

Top 10 alimente care ajută memoria

Top 10 alimente care ajută memoria

Acordarea atenției asupra dietei tale poate avea cu adevărat rezultate asupra sănătății cognitive și stării de spirit. Cel mai bun mod de a sprijini memoria este să acorzi atenție alimentelor pe care le consumi și să încerci pe cât de mult poți să sporești funcțiile creierului prin intermediul produselor sănătoase.

Top 10 alimente bogate în fier

Top 10 alimente bogate în fier

Alimentele bogate în fier ar trebui să se regăsească în meniul zilnic. Fierul este un mineral esențial pentru buna funcționare a organismului și pentru menținerea sănătății pe termen lung. Acesta este indispensabil în transportul oxigenului în organism, precum și în respirația celulară.

Top 10 alimente care te ajută să reduci colesterolul rău

Top 10 alimente care te ajută să reduci colesterolul rău

Este important să îți ții colesterolul sub control! Prezența lui în cantități ridicate crește riscul bolilor de inimă și mai ales al accidentelor vasculare cerebrale. Adoptarea unor obiceiuri sănătoase, cum ar fi o alimentație adecvată și echilibrată, dar și menținerea unui stil de viață activ – te vor ajuta la prevenirea creșterii nivelului de colesterol!

Top 10 alimente bogate în fibre

Top 10 alimente bogate în fibre

Fibrele sunt nutrienți esențiali de care corpul are nevoie pentru o funcționare optimă a tractului digestiv, dar și a întregului organism uman. Pentru o alimentație echilibrată este important să cunoști alimentele bogate în fibre, pe care le poți include în dietă.