Cum ne protejăm în mod sănătos de răceală și gripă în sezonul rece?

Ne aflăm în sezonul în care incidența răcelilor și gripelor crește, iar medicamentele nu le pot vindeca, ci doar le scurtează durata. Este mult mai ușor să previi decât să tratezi, mai ales că natura ne pune la dispoziție diverse remedii care contribuie la prevenția și ameliorarea acestor afecțiuni. Îmbinând un stil de viață sănătos cu puterea plantelor și a produselor naturale, vei îmbunătăți starea generală și îți vei ajuta corpul să capete mai multă putere în lupta cu virușii sezonieri.

Răceala este cauzată de viruși pe care îi inhalăm sau îi contractăm prin atingere fizică şi se manifestă prin dureri de gât, strănut, scurgere nazală și înfundare.

Virușii gripali provoacă o boală respiratorie contagioasă numită în mod obișnuit gripă. Complicațiile gripale includ pneumonie virală și bacteriană secundară.

Simptomele gripei sunt de obicei mai intense decât răceala și includ (dar nu sunt limitate la): febra și / sau frisoane, durere de cap, oboseală, tuse seacă, durere de gât.

Abordările naturale îți pot ajută corpul să reziste la infecții și să se refacă mai repede dacă te îmbolnăvești.

Cum ne protejăm de răceală și gripă?

Primul pas este

o igienă bună

.
Limitarea expunerii la boli prin evitarea germenilor este cheia pentru a rămâne sănătos. Iată câteva modalități de a practica o igienă bună:
  • Spălarea frecventă a mâinilor cu apă și săpun este una dintre cele mai importante măsuri preventive. Spală-ți mâinile timp de 20 de secunde și curăță-te sub unghii pentru a ucide virușii. Nu îți atinge ochii, nasul sau gura fără să te speli mai întâi pe mâini. Nasul și ochii sunt cele mai frecvente locuri prin care germenii pot pătrunde în corp, așa că cel mai bine este să eviți să îți atingi fața.
  • Amintește-ți că uscarea este la fel de importantă ca spălarea, deoarece virușii sunt mai predispuși să se răspândească pe suprafețe umede.
  • Păstrează la îndemână dezinfectant pentru mâini. În cazul în care nu dispui de o chiuvetă cu apă curentă și săpun, dezinfectează-ți mâinile cu geluri sau șervețele umede pe bază de alcool. Citește eticheta înainte de a cumpăra. Caută șervețele și geluri cu cel puțin 60% alcool, care sunt mai eficiente în uciderea germenilor decât cele fără alcool.
  • Virușii gripali pot supraviețui în general pe suprafețe timp de 24 de ore, potrivit Serviciului Național de Sănătate. Acest lucru lasă suficient timp pentru ca germenii să se răspândească printre membrii familiei. Un singur copil bolnav poate transmite o boală întregii familii într-un cadru potrivit. Pentru a evita împrăștierea germenilor, păstrează obiectele personale (periuțe de dinți, prosoape, ustensile, pahare de băut ) separate. Dacă ai dubii, optează pentru căni, ustensile și prosoape de unică folosință. De asemenea, dezinfectează frecvent tastaturile, telefoanele, butoanele ușii și telecomenzile.

Poartă o mască de protecție

Ai auzit frecvent aceasta recomandare în ultimele luni ca răspuns la COVID-19, dar purtarea unei măști în public - mai ales anul acesta (2020) - nu este o idee proastă, chiar și pentru sezonul rece și gripal.

Centrele pentru Controlul și Prevenirea Bolilor recomandă aproape tuturor copiilor și adulților sănătoși să poarte o mască, cu excepția copiilor cu vârsta sub 2 ani sau oricui are probleme cu respirația sau care nu își poate scoate masca fără asistență.

Acestea sunt recomandări oficiale pentru a ajuta la oprirea răspândirii COVID-19, dar, deoarece corona-virusul și gripa sunt răspândite în moduri foarte similare (prin picături respiratorii infectate), măștile pot fi utile și atunci când te protejezi de gripa sezonieră.

Te poți proteja preparând un pulverizator cu propolis și uleiuri esențiale împotriva virusurilor, ideal pentru masca de protecție.

Nu întotdeauna vei reuși să ocolești infecțiile virale. În schimb, îți poți consolida într-o măsură apreciabilă potențialul de autoapărare al organismului. În acest scop, îți oferim mai jos câteva sugestii utile.

Fă mișcare zilnic

Exercițiile fizice pot susține sistemul imunitar prin creșterea circulației. Aceasta permite anticorpilor să circule mai repede prin fluxul sanguin, ceea ce ajută sistemul imunitar să lupte împotriva unei boli. Mișcarea îți poate îmbunătăți, de asemenea, sistemul imunitar prin încetinirea eliberării hormonilor stresului în organism.

Fă exerciții fizice moderate - chiar și o plimbare de 30 minute pe zi, dar asigură-te că nu exagerezi.

Optează pentru o alimentație echilibrată și bogată în vitamine

Acordă atenție hranei bogate în vitamine mai ales în sezonul rece. Hrana zilnică trebuie să conțină multă vitamina C. Pâinea din făină integrală, ca și produsele lactate sunt un sprijin prețios pentru sistemul imunitar. Mănâncă suficiente fructe și legume. Evită zaharurile rafinate și carbohidrații.

Bea în permanență suficiente lichide. Consumul de lichide protejează mucoasele, le împiedică să se usuce și le face rezistente la infecții.

Consumă probiotice

Intestinul tău este poarta de acces către sănătate, deoarece aproape 80% din sistemul imunitar se află în intestin. Consumul de probiotice îți menține nivelul de bacterii intestinale bune pentru a ajuta la combaterea infecțiilor. Suplimentele, iaurtul și chefirul sunt trei moduri de a adăuga probiotice în dieta ta.

Păstrează o atitudine pozitivă

Noi cercetări au descoperit că fericirea te poate ajuta să lupți împotriva germenilor de răceală și gripă. Implementează un program zilnic de reducere a stresului.

Dormi suficient

Corpul tău se bazează pe somn pentru a-și reveni după expunerea zilnică la toxine. Privarea cronică de somn poate reduce semnificativ funcția imunitară.

Când ești obosit, corpul tău nu luptă la fel de tare. Specialistii sugerează un somn de 7-9 ore pe noapte pentru a te menține în formă.

Sprijină-ți sistemul imunitar

Imunitatea poate fi ajutată prin diverse metode care țin de stilul de viață: o alimentație sănătoasă, o hidratare corespunzătoare, un somn echilibrat, renunțarea la fumat și la stilul de viață sedentar, eliminarea stresului, mersul la saună, statul la soare și apelul la suplimente naturale (plante adaptogene).

Evită fumatul deoarece crește riscul de infecții prin modificări structurale ale tractului respirator și scăderea răspunsului imun.

Nu încălzi excesiv locuința. Desigur că nimeni nu vrea să sufere de frig iarna, însă pe de altă parte nu este recomandată încălzirea exagerată, deoarece aerul cald și uscat din încăperi te face vulnerabil la agresiunea virusurilor.

Fumul de țigară și aerul uscat din camerele încălzite cu calorifere suprasolicită căile respiratorii și irită mucoasele. De aceea, este important să întreții un climat corespunzător în încăperi. De exemplu, poți crește umiditatea aerului așezând pe radiatoare prosoape înmuiate în apă și apoi stoarse.

Păstrează-ți căile respiratorii umede și curate, rămânând bine hidratat. În caz de necesitate poți apela la beneficiile sării. Poți utiliza un sistem de curățare nazală salină. Păstrează-ți gâtul umed și curat făcând gargara cu apă sărată sau utilizând un spray balsam pentru căile respiratorii superioare preparat în casă.

O alternativă sănătoasă și delicioasă o pot reprezenta și dropsurile naturale făcute în casă.

Suplimente și remedii naturiste de prevenire a gripei și răcelii

Vitamina C

Vitamina C poate ajuta la prevenirea gripei, deoarece ajută sistemul imunitar să funcționeze și crește celulele albe din sânge.

O modalitate excelentă de a-ți crește nivelul de vitamina C este să mănânci zilnic fructe și legume, inclusiv lămâie, ardei gras, verdeață cu frunze, kiwi, broccoli, fructe de pădure, portocale, roșii și mazăre verde.

Poți încerca tonicul nostru cu miere și lămâie pentru menținerea unui nivel ridicat de vitamina C.

Vitamina D

Vitamina D este produsă în organism de lumina soarelui și este benefică sistemului imunitar, contribuind, prin urmare, la reducerea riscului de a lua gripă. Cercetările recente arată că nivelurile scăzute de vitamina D sunt corelate cu rate mai mari de răceală, gripă și infecții respiratorii.

Vitamina D se regăsește și în: pește gras - somon, sardine, hering sau macrou, carne roșie, ficat, galbenuș de ou.

Produsele apicole

Mierea consumată constant crește imunitatea împotriva alergenilor și previne răceala și gripa. Toate sortimentele de miere sunt bune, însă cea mai populara cu rol puternic antibacterian, vitaminizat, imuno-stimulator este mierea polifloră. Totuși, din punct de vedere antibacterian, antibiotic, cel mai mult se remarcă mierea de Manuka. Originară din Noua Zeelandă, aceasta este considerată un superaliment prin rolul antibiotic, antiinflamator și antiviral (poate preveni afecțiunile de sezon sau calma simptomele specifice).

Lăptișorul de matcă este bogat în substanțe nutritive și colagen, astfel crește imunitatea și previne răcelile. Încearcă să prepari și să consumi acest cocktail apicol imuno-stimulator prezentat pe site. Îți va conferi și un plus de energie pentru întreaga zi.

Extractul de propolis formează o barieră naturală împotriva virusurilor și poate preveni răceala.

Polenul întărește sistemul imunitar.
Conținutul său de antioxidanți întărește răspunsul imun al organismului la contactul cu virusurile sau bacteriile. În plus, polenul conține antibiotice naturale care ajută în lupta cu infecțiile din răceală sau gripă: bronșite, tuse etc.

Cătina

Datorită concentraţiilor mari de vitamina C pe care le conţine, cătina este considerată protectorul natural al sistemului imunitar. Astfel, terapiile cu cătină sunt recomandate în perioada sezonului rece pentru că vitamina C pregăteşte organismul să ţină piept răcelii sau virusurilor gripale.
Descoperă pe site-ul nostru câteva remediile naturiste ce au ca principal ingredient cătina: ceai de cătină, suc energizant de cătină și aronia, suc de cătina cu ghimbir, suc cătină cu lămâie, ulei de cătină, macerat de cătină.

Muguri de pin sau brad

Mugurii de pin și de brad conțin uleiuri volatile (pineu, limonen, borneol), taninuri, săruri de fosfor, potasiu, calciu și sodiu. Substanțele active din compoziția mugurilor de pin și de brad au efecte decongestionante la nivelul căilor respiratorii, ușurând respirația. Susțin buna funcționare a aparatului respirator.
Recomandat pentru toate categoriile de vârstă, siropul din muguri de pin sau brad este ideal mai ales pentru persoanele expuse frecvent îmbolnăvirilor, din cauza unui sistem imunitar scăzut.
Alte remedii la fel de benefice și delicioase mai sunt: tinctura din muguri de pin, macerat din muguri de pin, macerat din conuri de muguri de pin.

Ghimbir

Ghimbirul este un aliment cu proprietăți și beneficii deosebite asupra sănătății organismului, atestate de studii de specialitate. De la susținerea imunității în lupta cu o serie de bacterii până la intensificarea metabolismului, ghimbirul este un ajutor de nădejde și în prevenirea gripei și răcelii. Încearcă să prepari și să consumi câteva din rețetele noastre: ceai de usturoi și ghimbir, suc de ghimbir, macerat de cătină cu ghimbir, sirop de aronia cu ghimbir.

Uleiuri esențiale

Anumite tipuri de uleiuri esențiale extrase din plante protejează de virusuri și bacterii. Uleiul de arbore de ceai este cel mai bun exemplu. Studiile au arătat că acest ulei încetinește sau chiar oprește rata de înmulțire a virusului.

Remedii homeopate

Oscillococcinumul este un produs homeopatic care ameliorează sau previne simptomele răcelii și ale gripei. Ca tratament preventiv se folosește un flacon unidoză pe săptămână în timpul perioadei de expunere gripală.

Stați departe de aglomerații

Răcelile nu depind de vreme, ci de contactul cu sursa de infecţie. Majoritatea răcelilor provocate de virusuri sunt transmise prin intermediul secreţiilor nazale contaminate cu virusuri. Cei care sunt răciţi îşi ating de mai multe ori într-o zi mucoasele respiratorii, îşi contaminează mâinile şi apoi îi infectează şi pe alţii atingându-i.

Construiți imunitate cu vaccinuri gripale sezoniere

Vă rugăm să consultați medicul despre acest lucru, mai ales dacă vă aflați într-un grup cu risc crescut (cum ar fi vârstnicii, copiii mici și persoanele cu insuficiență cardiacă congestivă, astm sau diabet).
Toate acestea împreună pot susține o imunitate viguroasă. Un mod de viață sănătos și rațional ne protejează împotriva bolii.


Evaluează acest articol:
Generați un alt cod securizat=